Segítő szakemberként sokszor szembesülünk azzal, hogy…
Kategória: Amrita

Olvasási idő: 4 perc

Segítő szakemberként a Ringatásról

A Ringatás (integrációs) módszere és kihívásai

Segítő szakemberként sokszor szembesülünk azzal, hogy jó néhányan azonnal kisbabákra gondolnak, amikor kimondjuk, hogy ringatunk. Mi, akik a Ringatás módszerét választottuk eszközül, tapasztaljuk, hogy bizony kihívást jelent megmutatni, hogy mit is csinálunk, és milyen szép eredményeket érnek el a hozzánk fordulók.

Kihívás, mert aki babákra gondol, általában itt be is zárja a befogadás kapuját, ami a további információkat illeti. Aki viszont nyitott, kíváncsi és kérdések merülnek fel benne, azoknak szívesen mesélünk a tapasztalatainkról.

Miben segít a Ringatás?

A Ringatás, mint szelíd mozgásterápia, vagy új nevén, az INTEGRÁCIÓS KEZELÉS segítségével:

  • Hogyan lehet kijönni felnőttként a pánik állapotából.

  • Hogyan jutott el egy felnőtt férfi arra a pontra, hogy képes legyen újra kapcsolódni másokhoz, és munkába állni.

  • Egy súlyos műtét után hogyan talált önmagára, és fedezte fel a saját erejét egy asszony.

  • Hogyan oldódott ki egy autóbalesetből visszamaradt mozgásszervi fájdalom, s hogyan talált újra egyensúlyra test és lélek.

  • Hogyan születt meg az ellazulás, és a meddőség diagnózisa adta helyzet befogadása egy gyermektelen pár tagjaiban, s ezt követően hogyan születt mégis gyermekük.

A Ringatás gyermekeknél is segít

A 2010-es évek elején volt lehetőségem alsós és felsős korosztályú gyermekeket is ringatni hat hónapon keresztül, heti 1×40 percben.

Ezek közül a gyerekek közül:

  • Volt, aki nem szeretett olvasni, mert a diszlexia végett nem volt sikerélménye.

  • Volt, aki az osztályközösség perifériájára szorult, és magányosnak érezte magát.

  • Volt, akinek elváltak a szülei, és mindkét családban kistestvér születt, ő pedig úgy érezte, bár nagyon szerették a szülők, mégis, mintha két szék közül a pad alá esett volna. A gerince össze-vissza csavarodott, így képeződött le a testében ez az állapot.

  • Volt, aki megkapta az ADHD címkét, és nem tudott nyugton maradni, nem tudta a figyelmét fókuszban tartani.

Szülők és pedagógusok szerepe

Itt szeretném megjegyezni, hogy azoknál a gyermekeknél értünk el eredményt, akik esetében a szülők is (legalább az egyikük) részt vettek a folyamatban, és kaptak ők maguk is kezelést.

Ha egy óvodai vagy iskolai közösségből érkezik a gyermek, mert ott van vele gond, akkor az érintett pedagógusok részvétele és együttműködése elengedhetetlen a folyamat eredményességének szempontjából.

Hol található további információ?

Tapasztalatainkról új weboldalunkon olvashatsz. Írásainkat rendszeresen feltöltjük a blogunkba.

Ha segítő szakembert keresel és bizalmat adsz az olvasottak alapján, keress meg bennünket, szívesen fogadunk.

Szeretettel:

László Anikó és az Amrita csapata

A cikket írta

László Anikó

A jelenlét és biztonság ereje

A jelenlét és biztonság ereje

Biztonságos teret adni annak, ami megmutatkozik bennünk A jelenlét és biztonság ereje Megtanulni ringatni azt jelenti, hogy képessé válsz teljes figyelmeddel jelen lenni, és biztonságos teret adni a másik fél számára – és persze magadnak is. Aki a kezelőágyon fekszik,...

Hogyan váltak a védelmi várfalaink a saját börtönünkké

Hogyan váltak a védelmi várfalaink a saját börtönünkké

Az Integrációs kezelés és a testben eltárolt információk – avagy hogyan váltak a védelmi várfalaink a saját börtönünkké A testben eltárolt energiacsomagok szerepe Nagyon izgalmas és érdekes, ahogy az Integrációs kezelés segíti kibontani azokat az energiacsomagokat,...