Olvasási idő: 4 perc
Segítő szakemberként a Ringatásról
A Ringatás (integrációs) módszere és kihívásai
Segítő szakemberként sokszor szembesülünk azzal, hogy jó néhányan azonnal kisbabákra gondolnak, amikor kimondjuk, hogy ringatunk. Mi, akik a Ringatás módszerét választottuk eszközül, tapasztaljuk, hogy bizony kihívást jelent megmutatni, hogy mit is csinálunk, és milyen szép eredményeket érnek el a hozzánk fordulók.
Kihívás, mert aki babákra gondol, általában itt be is zárja a befogadás kapuját, ami a további információkat illeti. Aki viszont nyitott, kíváncsi és kérdések merülnek fel benne, azoknak szívesen mesélünk a tapasztalatainkról.
Miben segít a Ringatás?
A Ringatás, mint szelíd mozgásterápia, vagy új nevén, az INTEGRÁCIÓS KEZELÉS segítségével:
-
Hogyan lehet kijönni felnőttként a pánik állapotából.
-
Hogyan jutott el egy felnőtt férfi arra a pontra, hogy képes legyen újra kapcsolódni másokhoz, és munkába állni.
-
Egy súlyos műtét után hogyan talált önmagára, és fedezte fel a saját erejét egy asszony.
-
Hogyan oldódott ki egy autóbalesetből visszamaradt mozgásszervi fájdalom, s hogyan talált újra egyensúlyra test és lélek.
-
Hogyan születt meg az ellazulás, és a meddőség diagnózisa adta helyzet befogadása egy gyermektelen pár tagjaiban, s ezt követően hogyan születt mégis gyermekük.
A Ringatás gyermekeknél is segít
A 2010-es évek elején volt lehetőségem alsós és felsős korosztályú gyermekeket is ringatni hat hónapon keresztül, heti 1×40 percben.
Ezek közül a gyerekek közül:
-
Volt, aki nem szeretett olvasni, mert a diszlexia végett nem volt sikerélménye.
-
Volt, aki az osztályközösség perifériájára szorult, és magányosnak érezte magát.
-
Volt, akinek elváltak a szülei, és mindkét családban kistestvér születt, ő pedig úgy érezte, bár nagyon szerették a szülők, mégis, mintha két szék közül a pad alá esett volna. A gerince össze-vissza csavarodott, így képeződött le a testében ez az állapot.
-
Volt, aki megkapta az ADHD címkét, és nem tudott nyugton maradni, nem tudta a figyelmét fókuszban tartani.
Szülők és pedagógusok szerepe
Itt szeretném megjegyezni, hogy azoknál a gyermekeknél értünk el eredményt, akik esetében a szülők is (legalább az egyikük) részt vettek a folyamatban, és kaptak ők maguk is kezelést.
Ha egy óvodai vagy iskolai közösségből érkezik a gyermek, mert ott van vele gond, akkor az érintett pedagógusok részvétele és együttműködése elengedhetetlen a folyamat eredményességének szempontjából.
Hol található további információ?
Tapasztalatainkról új weboldalunkon olvashatsz. Írásainkat rendszeresen feltöltjük a blogunkba.
Ha segítő szakembert keresel és bizalmat adsz az olvasottak alapján, keress meg bennünket, szívesen fogadunk.
Szeretettel:
László Anikó és az Amrita csapata
A cikket írta
László Anikó